Foto: Shutterstock.com.
Cena balenej vody v Nórsku prudko stúpla.
Spoločnosť Nettavisen uskutočnila prieskum cien balenej vody v Nórsku a zistenia sú prekvapujúce.
Štúdia odhalila, že ceny niektorých značiek vody v stánkoch ako 7-Eleven a diskontných predajniach ako Kiwi boli výrazne vyššie ako ceny známych nápojov ako Coca Cola a dokonca aj mlieka.Napríklad 0,3-litrová fľaša vody Imsdal sa v 7-Eleven našla za 32 nórskych korún, čo znamenalo cenu litra 107 nórskych korún.Naproti tomu cena Coca Coly bola v tom istom obchode len 28 NOK.
Podobne aj ceny vody v reťazcoch supermarketov, ako je Kiwi, boli vyššie ako ceny mlieka a čokoládového mlieka.
Profesor BI Lars Olsen z Marketingového inštitútu sa domnieva, že ceny balenej vody jasne ukazujú dôležitosť marketingu a budovania značky.Dodáva, že na cenu môžu mať vplyv aj náklady na suroviny a výrobu.
Profesor Olsen tiež zdôrazňuje, že náklady na reklamu zohrávajú významnú úlohu pri tvorbe cien výrobkov, ako je balená voda.Porovnáva to s globálnymi značkovými gigantmi, ako je Coca Cola, ktoré patria medzi popredných svetových inzerentov, a spomína, že nórske značky, ako je Imsdal, tiež investujú veľké prostriedky do reklamy, aby vybudovali silnú hodnotu značky.
Stian Lauritsen, manažér kategórie v spoločnosti 7-Eleven, odôvodňuje vysoké ceny vody tým, že fľaša Imsdal s objemom 0,3 litra nie je štandardnou položkou v ich sortimente, čo znamená, že cena sa môže líšiť od bežných ponúk.Uvedomuje si, že ceny v samoobsluhách a kioskoch sú v porovnaní so supermarketmi vo všeobecnosti vyššie, a zdôrazňuje, že propagačné ponuky sú spôsobom, ako ponúknuť zákazníkom cenovo výhodnejšie alternatívy.